אירוע השקה – הצגת בכורה למוצר
אירוע השקה הנו אחת מאבני הדרך החשובות, אם לא החשובה ביותר, עבור מוצר או שירות בעולם השיווק. בדרך כלל, זהו המפגש הראשוני בין הצרכן למוצר, אשר מייצג מצד אחד את סופו של תהליך הפיתוח ומאידך את תחילת מסעו הפרסומי כמותג. מטרתו של האירוע, הנו לבנות את תדמיתו של המוצר בעיני הציבור. אירוע השקה מהווה מעין הסרת לוט מעל המוצר מול קהל היעד, כאשר החשיפה הראשונית והרושם הנוצר הנם בעלי ערך רב להמשך הצלחת המוצר.
תכנון אירוע השקה – כי אין שני לרושם ראשוני
בעת תכנון אירוע השקה יש להתחשב בראש ובראשונה בקהל היעד אליו פונה המוצר. סוג האנשים, טווח הגילאים, אזור מגוריהם והרגלי הצריכה המיוחסים אליהם – כל אלה הנם רק חלק מהמאפיינים. ברגע שמבינים מיהו קהל היעד, ניתן כבר לטוות קווים כלליים לאירוע ההשקה. אפשר להחליט על מיקום גיאוגרפי של ההשקה, סוג המוזיקה אשר תתנגן באירוע, להתאים את הכיבוד ואפילו את התאורה, כל זאת לפי המוזמנים. הדבר הבא להתחשב בו כאשר מדובר בהפקת אירועי השקה, הנו אופי המוצר. אופיו של המוצר יקבע את מיתוג האירוע, אם בהצגת המוצר עצמו, או דרך שלטים, לוגו, ג'ינגלים, קטלוגים, הרצאות וכולי.
מסיבת השקה, מעבר למטרתה הברורה של הצגת המוצר ופרסומו, מיועדת בעצם הגדרתה להוות אף אירוע תרבותי מהנה. אחת הדרכים הקלות והיעילות ביותר לשלב בין השניים, הנה דרך ריקודים, משחקים וחווית התנסות במוצר, שוב, באופן המותאם ישירות לקהל היעד. אם מדובר במוצר לאוכלוסיה המבוגרת, הרי שאופי האירוע יהיה קלסי ורגוע יותר, כאשר מדובר בסמל סטאטוס לקהל הצעיר לעומת זאת, האירוע יהיה תוסס ועדכני ככל הניתן.
חשוב להעביר את כל המידע הרלוונטי לגבי המוצר בצורה שלא תהיה ישירה או וולגרית מדי וזאת בכדי שלא להסתכן בשעמום המוזמנים. אירוע השקה מוצלח ישלב בין הצגת המוצר באופן מושלם לבין ערב מהנה לאורחיו.
הפקה מקצועית לאירוע השקה מוצלח
קיימת האפשרות בהפקת אירוע השקה או אירוע עסקי ככלל, בין אם מדובר בחברה גדולה או עסק קטן, לשכור חברה חיצונית המתמחה בהפקת אירוע השקה. תפקידו של מפיק האירועים הנו לראות ולהבין את הקונספט המופשט של בעל המותג לגבי המוצר המדובר וליישמו בקפדנות וביעילות תוך כדי תשומת לב לפרטים בכדי להפכו לאירוע מתוחכם ואיכותי. חשיבות הצלחתו של אירוע השקה תלויה ישירות במחויבות של העוסקים במלאכת ההפקה, כמו גם בתפיסה מחשבתית זהה בין שוכר השירות למפיק.
בעת הפקת אירועים עסקיים, נושא המפיק אחריות עצומה: משכירת האולם, התאמת התפאורה, בחירת מוזיקת רקע, הזמנת צוות הבידור, קייטרינג, קביעת לוח הזמנים, ועד לעיצוב ההזמנות, אישור המשתתפים ומקומות החניה. מפיקי אירועים עסקיים, ניתן למצוא דרך המלצות או חיפוש באינטרנט. כל מפיק מביא עמו איכויות ואופי משלו המוטבעים באירוע, כך שבעולם ההפקות, אין אירוע השקה הדומה למשנהו.
מחפשים מידע בנושא אירועים עסקיים? למידע נוסף בנושא אירוע השקה או הפקת אירועים עסקיים כנסו לאתר של חברת פינוק פור יו בכתובת www.Pinuk4u.co.il